Znajdź nas na Facebook
Facebook
Jesteśmy na Google+
Google+
Ruch sprzyja zdrowej sylwetce i nie tylko!

Ruch sprzyja zdrowej sylwetce i nie tylko!

Kolejny mój wpis dla trenerGURU – jak co tydzień 🙂
 
Idealną metodą rozsądnego pozbycia się nadprogramowych kilogramów jest ukierunkowane prowadzenie sportu. Musi mu jednak towarzyszyć stosowne do zapotrzebowania, raczej skromne odżywianie.
 
W obecnych czasach z roku na rok zmniejsza się aktywność ruchowa społeczeństwa. Wszystko przez nowe cuda techniki, którymi są samoloty, windy, samochody. To one ograniczają zapotrzebowanie człowieka na wysiłek fizyczny. Ruch jest niezbędny w życiu człowieka to m.in. on zapobiega występowaniu chorób cywilizacyjnych i pozwala utrzymać zgrabną sylwetkę.
 
Ponadto:
 
– Obniża poziom cholesterolu poprzez zwiększone spalanie złego cholesterolu LDL, więcej jest za to dobrego cholesterolu HDL.
 
– Dobrze wpływa na serce i postawę – chroni przed zawałem serca, a wytrenowane mięśnie ułatwiają poruszanie się. Z braku sportu rozpowszechniły się schorzenia kręgosłupa, który poprzez nieprawidłowe obciążenie tracił swoją funkcję amortyzującą.
 
– Pomaga w zwalczaniu cukrzycy – ruch sprzyja obniżaniu poziomu cukru we krwi poprzez poprawioną przemianę materii, zwiększoną przyswajalność cukru przez komórki mięśni i wątroby
 
-Regularne uprawianie sportu przyczynia się do lepszego przyswajania węglowodanów zawartych w pożywieniu.
 
-Wzmacnia system immunologiczny – wzmacnia wrodzoną zdolność obronną i redukuje podatność na przeziębienia ( przetrenowanie może wywołać efekt odwrotny).
 
-Wzmacnia układ kostny – aktywny tryb życia przyczynia się do maksymalizowania rozwoju tkanki kostnej, co zapobiega osteoporozie.
 
-Pomaga w trawieniu – dużo ruchu, spożywanie posiłków bogatych w błonnik, obfite popijanie wodą – wszystko to pobudza prace jelit.
 
Tak więc w miarę możliwości wybierajmy RUCH
a nie najnowsze cuda techniki 🙂
 
http://blog.trenerguru.pl/2016/02/ruch-sprzyja-zgrabnej-sylwetce-i-nie-tylko/
Podziel się: