Znajdź nas na Facebook
Facebook
Jesteśmy na Google+
Google+
Bakalie – zamiast chipsów i słodyczy:)

Bakalie – zamiast chipsów i słodyczy:)

Bakalie to bardzo zdrowa przekąska – jednak nie należy przesadzać z jej ilością ponieważ nie jest to produkt niskokaloryczny.

Bakalie są źródłem:
– błonnika regulującego pasaż jelitowy (zapobiega zaparciom), obniżającego poziom cholesterolu we krwi a także zapewniającego uczucia sytości
– tłuszczów, dzięki którym wchłaniane są witaminy A, D, E, K i tym samym wpływają na stan naszej skóry
– nienasyconych kwasów tłuszczowych biorących udział m.in. w funkcjonowaniu układu nerwowego: poprawiają koncentrację, łagodzą depresję
– węglowodanów, które są podstawowym źródłem energii
– składników mineralnych jak wapń, cynk, magnez

Co wchodzi najczęściej w skład bakalii :
A) Suszone owoce – banany, śliwki, morele, daktyle, ananas, rodzynki, figi, żurawina
B) Orzechy włoskie, orzechy laskowe, migdały, pistacje
C) Pestki dyni, Pestki słonecznika
D) Sezam

Każdy z tym produktów jest cenny pod względem zawartości witamin, składników mineralnych oraz białek, tłuszczów i węglowodanów. Nie sposób jest omówić wszystkie zalety bakalii jednak o wiele lepiej przegryźć między posiłkami garść bakalii niż zadowolić się bombami kalorycznymi w postaci chipsów i słodyczy!

Osoby będące na diecie lekkostrawnej lub cierpiące z powodu choroby wrzodowej lub chorób wątroby powinny unikać bakalii. To samo oczywiście dotyczy osób, które są uczulone na ich składowe 🙂

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *